טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

שלילת רישיון נהיגה על ידי המרב"ד 

משרד הרישוי באמצעות המכון הלאומי לבטיחות בדרכים יכול להזמין אותך לבדיקה רפואית , לצורך בירור כשרותך לנהוג וזאת עקב בעיה רפואית או אפילו נכות ממנה הנך סובל.

במדינת ישראל , כל רופא שאתה או את באים ,לפניו חייב לדווח על מצבך למשרד הבריאות , במידה ואתה סובל מאחת מן המחלות אשר מופיעות בנוהל משרד הבריאות , ואשר יש בכוחן להביא להפחתה ביכולת השליטה שלך ברכב , בו הנך נוהג.

המחלות המופיעות בנוהל של משרד הבריאות הן : אפילפסיה , סוכרת , הפרעות קצב , שבץ מוח , דמנציה , שימוש בסמים ובתרופות , דום לב , מחלת נפש , הפרעות בשיווי משקל , בעיות ראיה , מחלת סרטן , ליקויים אורתופדיים.

חשוב לזכור כי העיקרון המנחה בנוהל של משרד הבריאות הוא כי כל אחת מן המחלות אשר מנויות בנוהל , ואשר לא מהוות , רשימה סגורה , צריכה לגרום לסיכון מיידי לנוהג ברכב. היות והתנאי הוא כי נשקף סיכון מיידי לנוהג ברכב , קיים מרחב פרשנות , לא קטן, ולכן יש מקום לעתים לערער על ההחלטה של המרב"ד כפי שמערערים על כל החלטה מנהלית אחרת.

המלצת המכון הלאומי לבטיחות בדרכים תועבר למשרד הרישוי אשר יודיע את עמדתו לנהג , אם רישיונו נשלל או לא נשלל. במידה והודע לך כי רישיונך נשלל , הרי שהפסילה מלנהוג היא לשנה אחת , ברם פסילה זו מתחדשת אחת לשנה ולכן חשוב ביותר לערער עליה לוועדת ערר , אליה ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום.

על החלטת ועדת הערער ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי , בעתירה מנהלית ,  אשר מתפקידו לבודק את תקינות ההחלטה המנהלית , האם המדובר בהחלטה סבירה , מידתית , אשר שהיא פגומה , עקב העדר תשתית ראייתית ,  והאם המדובר בהחלטה שאינה נגועה בחוסר תום לב. הערעור לבית המשפט המחוזי הוא אך ורק בנקודה משפטית מסוימת.

עורך הדין גיא בית און בעל 18  שנות ניסיון בייצוג נכים ונפגעים , גם בנושא שלילת רישיון נהיגה , אני אבחן את עניינך ואנסה לסייע לך על הצד הטוב ביותר , וזאת על מנת להקטין את התקופה בה יישלל רישיון הנהיגה שלך, ואף להחזיר אותו מקום בו הוא נלקח ממך שלא בצדק .

צור איתי קשר ונשוחח.

בכבוד רב

עו"ד גיא בית און