טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

תביעות משפחות שכולות

מקום בו בן משפחה נספה בשירות , צבאי משטרתי , יש מקום להגיש תביעה לקבלת זכויות במסגרת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. המדובר בתביעה לאגף משפחות שכולות בו טוענת משפחת המנוח כי יש מקום להכיר במשפחה כמשפחה שכולה עקב מות הנספה.

על פניו קיימים מקרים רבים בהם התביעה נראת סטנדרטית , קלה להגשה , המדובר במקרים בהם לא יכול להיות ספק שמותו של המנוח נגרם בזמן השירות ועקב השירות זה קצה אחד של המקרים. ישנו קצה אחר של מקרים בהם הקשר בין הפטירה המוות לא כל כך חד משמעי.

אלה המקרים הרבים אשר מגיעים לבירור משפטי ארוך ומיגע. הבירור הוא ארוך היות וקצין התגמולים באגף משפחות שכולות עושה כל אשר הוא יכול לעשות על מנת לא להכיר במשפחת הנספה כמשפחה שכולה , בדרך כלל עקב העובדה , כי הוא קבוע כי לא קיים קשר סיבתי בין הפטירה לבין השירות , או במקרה של נכי צה"ל קצין התגמולים קובע כי לא קיים קשר סיבתי בין הנכות המוכרת לבין הפטירה.

הקשר הסיבתי בחוק משפחות חיילים שנספו במערכה

הקשר הסיבתי אשר קיים , בחוק משפחות חיילים שנספו במערכה , מהותו שונה , בהרבה , הן לגבי מי שנספו בשירות הצבאי , והן לגבי נכי צה"ל , היות ובשונה מחוק הנכים , שם קיים נכה חי , כאן קיים אדם שהוא נפטר , ויש צורך לברר את הקשר הסיבתי , כאשר האדם לא אתנו , ונסיבות הפטירה , הלכו עם אותו מנוח אל קברו.

לצורך כך מומלץ להתייעץ עובר להגשת התביעה , לפי חוק משפחות חיילם שנספו במערכה היות וקיימות מספר דרכים , להבין את הקשר הסיבתי , ונדרש בכל מקרה ידע , אשר יהיה בו כדי לגרום להכרה במשפחה כמשפחה שכולה , הידע הזה מורכב מידע רפואי , וידע עובדתי , כאשר החיבור בין שני מקורות ידע אלו , הוא אשר יש בו כדי להביא במידה מסוימת להצלחה של התביעה , אשר מוגשת לפי חוק משפחות חיילים אשר נספו במערכה , וזאת לצד העובדה כי החוק , חוק , חוק משפחות חיילים שנספו במערכה , כולל בתוכו חזקה לפיה כל פטירה של חייל , רואים אותה קודם ככזו שנגרמה עקב השירות הצבאי.

בהתייחס לחזקה אשר קבועה בחוק, אשר פועלת לעיתים קרובות לטובת , המשפחה השכולה יש להכניס , ידע ופרמטרים נוספים אשר יהיה בכוחם להעביר את התביעה , לקבלת זכות לפי חוק משפחות חיילם שנספו במערכה , ולגרום בכך לקבלת הזכויות מאגף משפחות חיילים שנספו במערכה דבר אשר יש בו כדי לסייע להמשך חייה של המשפחה.

להתייעצות צרו קשר איתי.