טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

הגשת תביעה למשרד הביטחון בגין פציעות בגב 

חיילים רבים , סובלים מפגיעות בגב , בעמוד השדרה , פגיעות אלו ארעו בזמן השירות הצבאי.

התביעות אשר מוגשות , לקצין התגמולים בגין פגיעות בגב , הן  תביעות אשר מוגשות , לאחר אירוע גדול , ת.ד. , או כל אירוע אחר , וגם פגיעות אשר מוגשות , אחר אירוע שהוא לא גדול.

לגבי קצין התגמולים , זה לא משנה , אם המדובר , באירוע גדול , או באירוע פחות גדול , בדרך כלל המדיניות היא לא להכיר בפגיעות גב , של חיילים אשר ארעו בזמן השירות הצבאי , אלא אם כן ישנה סיבה טובה מדוע להכיר באותם חיילים.  .

מה היא בעצם סיבה טובה להכיר בפגיעות גב? 

קצת קשה לענות  על השאלה הזאת , אבל נראה כי , סיבה טובה יכולה להיות אירוע של הרמת משא כבד , וכן פניה לעזרה רפואית , במרפאה , לאחר אותו אירוע , עם תלונות ממוקדות אשר  , מצריכות , ביצוע בדיקות , צילום רנטגן , סריקת c .t , או ביצוע של פיזוטרפיה , או ביצוע של בדיקת הולכה עצבית , כל בדיקה שהיא , וכן רצף של תלונות.

מומחי קצין התגמולים , מייחסים חשיבות לרצף של תלונות במיוחד בגב , שכן הם כמדיניות מנסים להתנער בדרך כלל מהכרה במי שסובלים מבעיות בגב.

אז מה בעצם ניתן לעשות על מנת לצלוח את המסוכה, של הכרה בפגיעות בעמוד השדרה , שאירוע בזמן השירות הצבאי.  , ראשית , חשוב להתייעץ , שיחת טלפון איתי יכולה להבהיר מהר מאוד את הדברים , שנית במקרים שהם יותר מורכבים , כאשר אין אירוע שיש לו משקל , חשוב להגיע לפגישת יעוץ בה יבוצע ניתוח עובדתי של האירוע בצורה מקצועית , במסגרתו יהיה ניתן , ככל הנראה להצביע על הגורם , אשר היה יכול להביא לפריצת הדיסק , או לבלט דיסק , שלימים יהפוך להיות פריצת דיסק שלמה וקשה.

חשוב ביותר להקפיד על רצף טיפולי , רצף של תלנות , במיוחד אם מדובר בחיילים צעירים , שכן הם נוטים לזלזל במצבם הרפואי , גם אם הדבר כרוך באי נוחות מצד מפקדים או חיילם חברים באותו צוות , חשוב מאוד , להקפיד על הרצף הטיפולי דבר אשר יש בו כדי לסייע לכך שהתביעה בגין בלט דיסק , ולעיתים , לחץ על העצבים , בעמוד השדרה  , תתקבל בלי הרבה קשיים .

לפני הגשת התביעה במיוחד בתביעת גב , חשוב להסתייע בעורך דין , עורך דין יכול לנהל את התביעה על דרך של ארגון החומר הרופאי , ארגון העובדות , כתיבת תצהיר בצורה מקצועית , אם צריך גם תצהור העדים אשר יכולים לסייע בהוכחת הקשר הסביתי ,  העובדתי , ולבצע עוד הרבה מאוד פעולות.

המסקנה היא שבתביעות בגין פגיעות בעמוד השדרה , יש צורך להתלונן בסמוך לפציעה , יש צורך לשמור על רצף טיפולי , וגם יש צורך להתייעץ עם עורך דין , ביעוץ מקצועי במשרדו , דבר אשר יש בו כדי להביא להכרה בתובע בצורה קלה יותר.

לכל שאלה אשמח לסייע

בכבוד רב

גיא בית און עו"ד