טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

עורך דין מומחה לתביעות נגד ,  משרד הביטחון למה לשכור אותו

רבים שואלים אותי , למה בעצם צריך עורך דין , על מנת לתבוע את משרד הביטחון , זו שאלה נפוצה ביותר.

אפשר גם לשאול למה צריך , רופא אף אוזן גרון , ואי אפשר ללכת לרופא משפחה .

אתה , צריך להבין, קודם מה זה אומר להיות עורך דין, שהוא מומחה בניהול תביעות , נגד משרד הביטחון , כי יש כמעט מאה אלף עורכי דין במדינת ישראל , ואפשר לקחת כל אחד.

התשובה לכך היא , שמקצוע עריכת הדין,נחלק להרבה מאוד תתי מקצועות , מי שנחשב מומחה בתחום מסוים , זה עורך דין שעוסק שנים באותו תחום, והוא צבר ניסיון בניהול , תיקים , נגד משרד הביטחון , קצין התגמולים.

פעם מישהו אמר לי , למה לי לקחת אותך , אני אקח עורך דין אחר , מה שאתה תטען גם הוא יטען , זה לא נכון , כי קודם ,יש לשאול את השאלה אם בכלל צריך לטעון.

ידע במשפטים , ידע ברפואה  זה מה שהופך עורך דין , מרופא משפחה כללי , לעורך דין שהוא מומחה בתביעות נגד משרד הביטחון

תיק תביעה , בגין פציעה ,או מחלה בשירות צבאי , הוא לא בדיוק תיק משפטי , כי מה בדיוק עורכי הדין עושים ממלאים טפסים , גם לבנת פורן עושה את זה שנים , אז זהוא , שעורך דין שהוא מומחה , לטיפול בתביעות נפגעים, נגד משרד הביטחון , הוא לא קודם ממלא את הטפסים , הוא מתחיל בלחשוב . הוא חושב ,מה כדי לו לייעץ ללקוח שנמצא מולו.  יש הרבה עצות , שניתן לייעץ בשלב הראשוני , זה מתחיל , בעצה שלא להגיש תביעה נגד קצין התגמולים  , כי אין לדעתו של עורך הדין קשר סיבתי , זה ממשיך באפשרות שהלקוח יגיש את התביעה לבד , כי הפגימה היא מינורית , ואין טעם לשכור עורך דין  , וזה נגמר בהחלטה של עורך הדין , שיש מקום לטפל בתביעה , וכי סוכיי התביעה הם טובים.

ההחלטה ,שיש מקום לטפל בתביעה, מקפלת בתוכה , הבנה קודם, בשאלה משפטית מורכבת , שקוראים לה קשר סיבתי . הקשר הסיבתי הוא בעל עשרות ורנסיות , כמספר הפגימות, והמחלות אשר כתובות , בתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות , כך גם מספרם, של הקשרים הסיבתיים , שהם רבים ומורכבים , ולכל פגימה ופגימה, יש קשר סיבתי אחר , ודרך הוכחה שונה , שרק עורך דין מומחה לטיפול בתביעות נפגעים נגד משרד הביטחון , יודע להצביע עליו.

המילה, קשר סיבתי, מקפלת בתוכה ניסיון של שנים , ידע גדול מאוד ברפואה , בלי לשלוח את הלקוח לחוות דעת רפואית פרטית .  אם מי שעוסק בתחום הייצוג בתביעות נגד משרד הביטחון  , צריך לשלוח את הלקוח , לחוות דעת רפואית , יש קושי עם אותו, עורך דין , כי ברור שהוא לא מבין לבד, אם יש לו מה לעשות בתיק, או אם אין לו מה לעשות בתיק .  עורך דין שהוא מומחה לתביעות נגד משרד הביטחון, ידע להגיד תוך דקות ,או זמן קצר, אם יש קשר סיבתי או אם אין קשר סיבתי , כי הוא יודע ,כי הוא מבין , את שפת הרפואה, כי הוא קרא מאמרים , כי הוא קורא ספרות רפואית ויודע מה לה ליעץ ללקוח שלו , לבדו , הנסיון והידע שלו הם הקלף החזק של הלקוח.

לצד שפת הרפואה , כמרכיב בקשר הסיבתי קיים הקשר הסיבתי העובדתי , עורך דין , אשר עוסק שנים בטיפול בתביעות ,  נגד משרד הביטחון , יודע איך לבודד גורמים עובדתיים, בתוך סיפור שלעיתים הוא מורכב, ויודע איך להציב את העובדות, במטרה לשכנע את קצין התגמולים, שקיים קשר סיבתי עובדתי.

בסופו של יום, עורך דין, שהוא מומחה בטיפול בתביעות נגד משרד הביטחון ,  הוא מכיר את עולם המשפט,  הוא קורא,  קרא , למד וילמד,  פסקי דין , אשר מתחדשים יום אחרי יום , והוא יודע, אם יש בתוך הסיפור העובדתי, גורם אשר לא יעבור את בית המשפט .

לדוגמא אם קיים ריחוק זמנים ,  בין הגורם שיכול לחולל את הפגימה הרפואית , לבין הזמן בו התפרצה המחלה הרפואית , אם לנפגע יש רקע רפואי מסויים,  או שעורך הדין יגיד , שסיכויי התיק נמוכים , או שהוא ידע בדרכים שלו, בחוכמה המשפטית, שהוא צבר , שיש סיכוי לתיק , כי בתוך תוכו הוא יודע ,שהוא יכול להתגבר גם על רקע רפואי כזה או אחר שקיים אצל הלקוח , כמובן שעורך הדין צריך להסביר את  הדברים ללקוח בפגישת , העבודה הראשונה .

עוד שתי סיבות , למה לקחת עורך דין שהוא מומחה בתביעות נגד משר הביטחון .

הסיבה הראשונה היא , במקרה וקצין התגמולים, דחה את התביעה .  והנפגע רוצה לערער על ההחלטה , עורך דין עם ותק ועם ניסיון , ידע איך לנהל את התיק , ידע איך להגיש את החומר,   ידע איך להכין את חוות הדעת הרפואית הדרושה לו , באמצעות מומחה מטעמו , וכן ידע איך הוא צריך להתמודד עם השופט, ועם הפרקליט , מטעם קצין התגמולים , שעושים את חייו קשים , כי זו העבודה שלהם,  ומעל הכל הוא יודע לנהל ישיבת הכוחות , ולחקור עדים מומחים , שזו בעצם הדרגה הקשה ביותר של החקירה הנגדית בכל עולם המשפט זו למעשה הסיבה הראשונה.

הסיבה השניה, היא כזאת , מקום בו עורך הדין צריך להכין את הלקוח, לבדיקה רפואית , אצל מומחה , מטעם קצין התגמולם ,  לפני שנקע , אם קיים קשר סיבתי, או לא קיים קשר סיבתי , הוא יפגש עם הלקוח במשרדו ,יעבור עוד פעם על החומר , יברר, אם משהוא השתנה במצבו של הלקוח , וידריך אותו מה הולך לקרות בבדיקה , של המומחה מטעם קצין התגמולים ,  ומה הלקוח  צריך לעשות , ויותר חשוב מה הוא צריך לא לעשות או להגיד במהלך הבדיקה.

לאחר שכבר נקבע הקשר הסיבתי , עורך דין שהוא מומחה לניהול תביעות נגד קצין התגמולים ילוה את הלקוח שלו לוועדה רפואית , כל ועדה רפואית בכל תחום היא שונה , עורך הדין שכבר בקי בעניין , יכול לשלוח את הלקוח להערכת נכות , לפני הוועדה הרפואית , יכול לבקש ממנו להביא מכתב מרופא , מקופת חולים , לפני הוועדה הרפואית ,  , הוא צריך להכין את הלקוח,  יום לפני הוועדה הרפואית לדיון , והוא צריך לדעת , בדיון בפני הוועדה הרפואית , איך לתרגם את השפה הרפואית , התלונות של הנפגע לאחוזי נכות , ולבקש אותם מהוועדה , אלו אותם אחוזי נכות ,  אשר בהם יזכה הנפגע למשך כל ימי חייו .

אל תתפשרו על פחות מעורך דין שיש לו ידע וניסיון בניהול תביעות נגד משרד הביטחון.

והכי חשוב שתהיו לי בריאים.