טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

תביעה נגד משרד הביטחון בגין פגיעה בחלל הפה האף והשיניים

בדף זה איחדתי , שלוש מערכות גוף שונות , חלל הפה , האף והשיניים. ראשית למה עשיתי זאת? לרוב פגימות אלו נפוצות לאחר תאונות דרכים , או תאונות צבאיות , הנכות שבהם היא מורכבת מכמה נכויות , והשאלות המקצועיות שעולות , בתביעות מסוג זה הן רבות.

מה בעצם השאלות המקצועיות שעולות אצל נפגעים אשר סובלים מפגיעות בחלל הפה ,האף והשניים 

לרוב , נפגעים אשר סובלים , מפגיעות , בחלל הפה האף והשיניים , ביחד , עברו תאונות קשות. בנקודה זו חשוב לזכור, שמה שנראה לנפגע כשלם או תקין  , לעורך הדין , שצריך לקבל החלטות בעניינו , יכול להראות כאיבר פגום , וככזה אשר מצריך , מתן אחוזי נכות.

לרוב , זוית הראיה , המקצועית של עורך דין , שונה מזוית הראיה של הלקוח את מצבו הרפואי , שכן במה הוא לקוח  מתעניין , מה יצא לי מהתביעה , זו השאלה הראשונה שאני נשאל ,בכל שיחת טלפון , למרות שלא ראיתי את הנפגע לא קראתי , נייר רפואי אחד שלו , הוא , קודם , לאחר שסיפור את הסיפור בקצרה , שואל אם יצא לו משהוא מהתביעה.

בדרך כלל אני משיב , לאותם נפגעים , שכבר יצא לו מהפגיעה בחלל הפה האף והשניים , הרבה כאב וסבל , ובסוף אולי גם אפשר לתרגם את הכל , לאחוזי נכות , ולכן רצוי שיגיע לפגישת יעוץ.

מה הייתי בודק אצל נפגע כזה שסובל מפגיעה בחלל הפה , האף והשיניים 

מה האירוע, אשר הביא לפגיעה כל כך נרחבת , איזה תאונה, הוא עבר , באיזה רכב זה היה , האם הוא היה הולך רגל, האם הוא איבד הכרה או לא איבד הכרה , מה קורה איתו כרגע האם הוא ישן בלילה או לא ישן בלילה , האם יש לו צפצוף (טינטון באוזניים), ואם כן האם הצפצוף , קבוע או, האם הצפצוף , הוא לא קבוע , מה קורה עם עמוד השדרה הצווארי שלו , האם , עמוד השדרה הצווארי כואב ,  האם לא כואב לו בעמוד השדרה הצווארי ,  האם הוא מוגבל בתונעה בעמוד השדרה הצוארי , האם הוא סובל מנימולים בידיים , דבר שמעיד על פגיעה עצבית , ועוד שאלות , וכל זאת תוך בדיקה של המסמכים הרפואים .

בשלב הראשון , הכלל שמוליך אותי , הוא, לא מה התלונות של מי שנמצא אלצי ביעוץ , ומספר לי את מכאוביו , אלא מה הוא לא מספר לי , מה התלונות שאותו נפגע לא מספר לי עליהם , וזאת על מנת, שאני אביא למצב בו כל הנכויות גם המינוריות ביותר, יוכרו באותה תביעה על ידי משרד הביטחון אגף השיקום.

פגיעה בחלל הפה והשיניים 

מי שחסרות לו שיניים לאחר התאונה , לא יקבל אחוזי נכות ממשרד הביטחון, היום ניתן להשתיל שיניים חסרות , ואין צורך להיתן אחוזי נכות ,אם ניתן להחזיר את המצב לקדמותו , על ידי השתלת שיניים.  אל תכעסו, עדיף לחיות עם שיניים, ובלי אחוזי נכות , כי ככה יותר קל להנות מהאוכל הטוב של אמא , אבא, או של האישה.

פגיעה בחלל הפה , היא בדרך כלל פגיעה בלסת , כאן ישנה שאלה , האם הלסת מתפקדת כמו שהיא צריכה לתפקד, או אם הלסת מתפקדת, בצורה חלקית , אשר מקנה אחוזי נכות .תפקוד הלסת בצורה חלקית , בא לידי ביטוי ,   על דרך של קושי בפתיחה וסגירה של הלסת , או שהלסת לא נסגרת בצורה סימטרית . השאלה הנוספת היא ,האם יש סיכוי שיהיה ניתן להחזיר את המצב לקדמותו באמצעות ניתוח , או כל פרוצדורה אחרת , דבר אשר יכול להשפיע על אחוזי הנכות.

פגימות באף ,או בחלל האף 

פגימות באף, בדרך כלל נחלקות לשני חלקים , פגימה אסטית , האף התעווט , ופגימה שהיא נשימתית , לאמור ,לאחר התאונה, או האירוע, יש לנפגע פחות יכולת , לנשום דרך האף, דבר אשר מגביל אותו בביצוע פעילות יום יומית .

נכות שמיתית , עקב פגימה בחלל האף , כאן המדובר, בנכות שהיא נכות בפני עצמה , יש צורך למדוד את ההגבלה .  מדידה של ההגבלה היא מדידה תפקודית , כמה קשה לאותו נפגע ללכת , ברגל , או לרכוב על אופניים  , או לעלות במדרגות, כי פחות אוויר נכנס לו לראות דרך האף, שאלה נוספת היא  , האם נפגע או לא נפגע חוש הריח .

השאלה האחרת היא , וכן אם יש לפגימה הנשימתית , בעיה גם ברמה של ,  התפקוד הראתי,  גם בעיה ראתית .  לאמור , האם  הנפגע על מנת להקל על הנשימה שלו , צריך להשתמש במשאפים , האם הוא מתקשה לישון בזוית של 180 מעולות, כי במצב הזה נכנס פחות אוויר , האם הוא נוחר בלילה , כל הפרטמטים הללו נשקלים עובר להגשת התביעה .  רק מה על השינים הנפגע לא יקבל אחוזי נכות.

והכי חשוב שתהיו לי בריאים.