טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

תביעה נגד משרד הביטחון בגין פגיעה בעמוד השדרה הצווארי

תביעה , נגד משרד הביטחון , בגין פגיעה בעמוד השדרה הצווארי , היא פגימה מורכבת. למה? ראשית לאורך חייו של האם עמוד השדרה הצוארי , לא ממשל נפגע , כלומר זה לא מצב נפוץ , שעמוד השדרה הצווארי נפגע.  , בשביל שתהיה פגיעה בעמוד השדרה הצווארי צריך , לקרוא אירוע משמעותי , שיכול להיות תאונת דרכים , צליפת שוט , תאונת צניחה , או אירוע אחר , שהוא אירוע חבלתי.

הרופאים של משרד הביטחון אגף השיקום , שצריכים לקבוע אם יש או אין קשר סיבתי  

הרופאים  של משרד הביטחון , אגף השיקום , לא ממש , אוהבים לקבוע שקיים קשר סיבתי בין אירוע צבאי , לבין פגימות בעמוד השדרה הצווארי או המותנים.  במיוחד כאשר מדובר במי , שיש להם , פגימות, כמו פריצת דיסק , בלט דיסק, או כל פגימה אחרת בדיסק , עם לחץ על השק הטקאלי (לחץ עצבי) , עם חסרים ניורלוגיים , בלי חסרים נויורלוגיים . בקיצור המומחים , הרפואיים , הרופאים ,של אגף השיקום במשרד הביטחון, לא ממש אוהבים , בלשון המעטה , לאשר קשר סיבתי , בין פגיעות בעמוד השדרה צווארי או המותני , אשר ארוע בזמן השירות הצבאי . במיוחד כאשר מדובר בחיילים סדירים , אנשי מילואים , או אנשי קבע , אנשי קבע , בכלל הוחרגו מחוק הנכים , ובהם כמעט אי אפשר להכיר , אלא אם מדובר בחבלת שירות .

המומחים הרפואיים , של אגף השיקום במשרד הביטחון, סבורים , וזה באמת כל המומחים , שמי שסובל מבלט דיסק, פריצת דיסק , לאחר שהוא עבר תאונת דרכים , הדבר נובע מתהליך הזדקנות טבעי, בלאי ,  של עמוד השדרה, ולכן הם לא  מוכנים לאשר , הכרה בקשר סיבתי , בין אירוע צבאי , לבין פגימה בעמוד השדרה הצווארי.  לרוב ,למרות שלא קיימת עדות , כי עובר לאירוע ,אשר גרם לכאבים , בגינם עבר התובע , פיוזטרפיה , קיבל משככי כאבים , עבר אפילו בדיקת C.T , אירוע נדיר בצה"ל , והכל , בסמיכות זמנים לאירוע שגרם לכאבים , כל העובדות הללו ,  עדיין לא מספקות ,  את המומחים של משרד הביטחון , והם קובעים, כמעשה של יום ביומו כי לא קיים קשר סיבתי , בין האירוע הצבאי , לבין מצב עמוד השדרה הצווארי.

אז מה ניתן לעשות במצבים של פגיעה בעמוד השדרה הצווארי 

קודם כל אני ממליץ לנוח , לא יותר מדי זמן. להתקשר לעורך דין  , לקבוע איתו פגישת יעוץ , לאפשר לו , לעיין במסמכים הקיימים שלכם . התפקיד של עורך הדין , בשלב זה הוא או להגיש תביעה אם הדבר אפשרי , או  ,להנחות אתכם מה עליכם לעשות הלאה .

למה זה חשוב כי כל דבר שתעשו  , לאחר האירוע שגרם לכאבים בצוואר , ולמגבלות התנועה בו , בצורה לא נכונה, לאחר מכן ישמש נגדכם , ויביא למצב בו , במקום שתנהלו תיק , מול קצין התגמולים , קצין התגמולים ידחה את התביעה , והתיק יעבור לבית המשפט . ותאימנו לי , בבית המשפט ,המצב שם הוא לא יותר טוב , אבל שם העבודה היא הרבה יותר מורכבת ומסובכת .

איזה נכות יוצרת פגיעה בעמוד השדרה הצווארי 

הנכות אשר נוצרת , עקב פגיעה בעמוד השדרה הצווארי , אפשר לסווג אותה , לשלוש קטגוריות , כאב , שלא מביא אחוזי נכות בדרך כלל , הגבלת תנועה , והפרעה ניורולוגית. בעיקרון , הגבלות התנועה הן אשר מהווות את הנכות העיקרית , וכן ההפרעה הנוירולוגית במידה וקיימת כזאת , למשל בבלט דיסק בעמוד השדרה הצווארי . ההפרעה הנוירולוגית ,  גם היא מקנה אחוזי נכות , אשר מצטרפים , לפגימה בעמוד השדרה הצווארי , ויחד המדובר בנכות כוללת.

מי שנפגע בעמוד השדרה הצווארי , צריך לזכור כמה דברים . ראשית , בנכות בעמוד השדרה הצווארי ,  לא מדובר  באחוזי נכות גבוהים , בשלב הראשון , גם אם מחברים את , מגבלות התנועה ואת הנכות הנוירולוגית ביחד , מדובר אחוזי נכות סבירים , אשר מקנים קצת כסף לתובע.

אז למה בעצם להגיש תביעה 

סיבה פשוטה ביותר , משך חייה של נכות בעמוד השדרה הצווארי  , בעלת דרגת נכות נמוכה, הוא כמשך חייו של האדם .  ככל שהאדם מתבגר ,הנכות יכולה לגדול , המגבלות מהן הנפגע סובל גם הן יכולות לגדול , ומה שפעם היה נסבל , היום הופך להיות לבלתי נסבל , ובשל כך חשוב, גם אם הנכות לא עוברת עשרה אחוז , בנכויות מסוג, פגיעות בעמוד השדרה הצווארי , חשוב להגיש את התביעה, ללא קשר לתוצאה שתתקבל.

אני כותב זאת בשל העובדה כי ,  במצב של פגיעה בעמוד השדרה הצווארי , עמוד השדרה הצוארי  לא ירפא מאליו , הנכות רק תגדל.

חשוב להדגיש כי יש נפגעים , שלעיתים צריכים לעבור לאחר שנים ,  ניתוחים מורכבים , כמו הרחקה של חוליות , למניעת לחץ עצבי , כמו קיבוע חוליות בצוואר ,  ויש גם נפגעים שמבלט דיסק קטן, ולא משמעותי מפתחים, תסמונת מיופצאילית , שבאמת מגבילה אותם בחיי היום יום יום ,  ויוצרת להם איכות חיים גרועה ביותר, ולכן חשוב ביותר להגיש את התביעות הללו , כי לא סביר שבעשרים ,שלושים שנים הקרובות , תהיה טככנולוגיה רפואית אשר תוכל להחזיר , את מצב עמוד השדרה הצווארי שלכם ,למה שהייתם כשהייתם בני עשרים.

והכי חשוב תהיו לי בריאים.