טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

תביעה נגד משרד הביטחון בגין ירידה בשמיעה וטינטון 

תביעה נגד משרד הביטחון , בגין ירידה בשמיעה וטינטון , היא תביעה מאוד נפוצה.

ראשית בואו נבין מה היא הפגימה שעליה אנו מדברים. חייל , בסדיר , בקבע או במילואמים, יכול ללקות, בפגיעה בשמיעה , וכן לסבול מטנטון , זמזום קבוע. לצורך הכרה באותו חייל , יש לבודד , את אותו אירוע שהביא , לפגימה מסוג ירידה בשמיעה וטנטון ,האירוע שהביא לאותה פגימה , ומה שהתרחש. עניין נוסף הוא החשיבות של דיווח הדברים , לגרום רפואי צבאי בטווח של שישה חודשים מיום האירועים , שהביא לפגימה בשמיעה.

לרוב , חיילים אשר , נפגעת שמיעתם , והם חשים בטנטון ,  פונים , לאחר שהם חשים בפגיעה ,  בחוש השמיעה , הם יכולים להתלונן על ירידה בשמיעה (אני לא שומע) , הם יכולים להתלונן על  טנטון , שזה בעצם , זמזום , זמני או קבוע , או שהם יכולים להתלונון על כך שהם לא שומעים שום דבר.

הרופא , או החובש  , הצבאי , יגידו להם בדרך כלל  להמתין , יום או יומיים , לאחריהם יהיו כאלו חיילים אשר יוסיפו להרגיש , זמזון שהוא קבוע או שהוא לא קבוע , או שהם יחושו שהם לא שומעים טוב.

בשלב הבא הרופא  , ישלח את אותם חיילים לרופא , אף , אוזן , וגרון, אשר יגיד להם , לעשות בדיקת שמיעה . בדיקת שמיעה תקבע  אם יש לאותם חיילים , פגיעה בחוש השמיעה , בטונים הנמוכים , תחום תדרי הדיבור ,  או בטונים הגבוהים , או גם וגם , גם בטונים הנמוכים , וגם בטונים הגבוהים.  לאחר בדיקת השמיעה , ומשאובחן הנזק השמיעתי , אין כל כל הרבה מה לעשות חוץ מלסבול, מירידה בשמיעה וטינטון , זמזום קבוע , אשר על פניו ילווה את אותם חיילים לאורך כל חייהם.

איך מתרגמים הכל לאוחזי נכות 

הכל טוב ויפה, אבל איך מתרגמים את הפגימה לאוחוזי נכות. בסופו של יום על מנת שחייל , בסדיר , בקבע או במילואים, יקבלו אחוזי נכות , מאגף השיקום במשרד הביטחון , בגין ירידה בשמיעה וטינטון , צריך להבין כמה דברים.  הראשון עבור ירידה בשמיעה בלבד אחוזי הנכות , אשר התובע יקבל הם נמוכים בדרך כלל , אלא אם כן המדובר במקרה חריג.

עבור הטינטון , יש סוד קטן , במידה וחייל חש בטינטון , צריך שהוא יטען לאורך כל בדיקות השמיעה , בטווח של שישה חודשים ,  אשר נעשות לו , במסגרת השירות , או בקופת חולים , בטווח של שישה חודשים , כי הטנטון , ממנו הוא סובל ,  הוא טנטון ,קבוע , ולא טנטון שהוא לא קובע .

היות ובמידה והחייל , לא יטען , שהוא סובל מטנטון שהוא קבוע , או במידה , והחייל יטען שהוא סובל מטנטון שהוא לא קבוע , אחוזי הנכות  , שהוא עתיד לקבל , עבור ירידה בשמיעה וטנטון , יורדים מעשרה אחוז על טנטון קבוע , לאחוז אחד , בגין טנטון לא קובע  זה הבדל גדול.

יחד עם זאת , ברוב המקרים גם אם החייל יבקש לצרף , את אחוזי הנכות בגין טנטון לא קבוע , לאחוזי הנכון בגין , ירידה בשמיעה בתדרי הדיבור , הוא כמעט תמיד לא יעבור סף, של עשרה אחוזי נכות , כלומר הוא לא יהיה זכאי לתגמולים , ממשרד הביטחון.

החמרת מצב בגין ירידה בשמיעה 

יש עוד עניין אחד , והוא נפוץ , כעשר עשרים שנים לאחר , שהנפגע כבר השתחרר מצה"ל , הוא חש בהחמרה במצב השמיעה , חשוב לזכור , משרד הביטחון לא מכיר בהחמרה בשמיעה , בגין ירידה בשמיעה , הכלל אומר שמקום שבו הרעש ממנו נפגע אותו חייל נפסק , כל שאר , הירידה בשמיעה לא שייכת לשירות הצבאי , ומשום כך גם אם הוא יגיש בקשה להחרמת מצב תביעתו תידחה.

והכי חשוב שתהיו לי בראים.