טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

טופס בקשה לקבלת זכות נכות 

כל מי שמבקש , לתבוע את קצין התגמולים,  צריך למלא טופס בקשה לקבלת זכות נכות.

אם המדובר בחבלה, אשר ארעה בשירות הצבאי, על התובע למלא , טופס בקשה לקבלת זכות נכות חבלה .

אם המדובר במחלה, אשר ארעה בזמן השירות הצבאי, יש למלא טופס בקשת זכות נכות מחלה.

טופס בקשה לקבל זכות נכות חבלה 

המדובר בטופס , בו על התובע, לציין את פריטיו האישיים  , פרטי מקום מגוריו ,וכן את סוג החבלה, אשר ארעה בזמן שירותו הצבאי , רצוי לציין שמות עדים , ואת הטיפול הרפואי שניתן לתובע  , בזמן השירות הצבאי.

יש חשביות לא מעטה בהקפדה על מילוי הטופס בצורה נכונה, שכן הטופס הזה במידה , והתביעה תידחה , לא ימחק ,אלה ילך עם התובע, לכל מקום וגם לבית משפט משפט השלום  , בשבתו כועדת ערעורים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום , מקום בו התביעה תידחה על ידי קצין התגמולים.

מומלץ ואף רצוי  מאוד , שמי שתובע קבלת זכות נכות ממשרד הביטחון ,  יקפיד על מילוי הטופס בצורה נכונה , שלא יחסיר ממנו פרטים לרבות לא פרטי עדים , או שמות מפקדים , וכן יצרף אליו את המסמכים הרלוונטיים אשר יש בהם כדי לקצר את עבודת קצין התגמולים , בטיפול בתביעה .

דו"ח פציעה

אם יש בידיו של התובע דו"ח פציעה,חשוב ביותר לצרף אותו לטופס , שכן דו"ח הפציעה מהווה ראיה עובדתית למה שקרה לתובע בשירות הצבאי , והוא חלק בלתי נפרד מהקשר הסיבתי העבודתי , אותו נדרש התובע להוכיח בפני קצין התגמולים.

צירוף מסמכים רפואיים לתביעה 

יש חשיבות לצרף לתביה ,  מסמכים רפואיים, כמו בדיקות צבאיות, טיפולים  פיזיוטרפים , בדיקות C.T או כל בדיקה אחרת , חשוב גם להראות כי קיימת סמיכות זמנים בין התלונות או תחילת התלונות , לאירוע החבלתי , בגינו החלו התלונות .

סמיכות זמנים למה היא דרושה 

קשה מאוד להוכיח תביעה בה יש פער , של חודשים בין האירוע החבלתי  לבין , תחילת התלונות , למרות שמצב זה אפשרי , ברם מקום בו קימת סמכיות זמנים בין התלונות לטיפול הרפואי , הדבר מסייע ואף מחזק את המסקנה כי בעניינו של התובע קיים קשר סיבתי בין מצבו הגופני לבין התביעה.

הקשר הסיבתי בחבלות אשר ארעו בזמן השירות הצבאי

עבור להגשת התביעה , בגין חבלה בשירות הצבאי , חשוב מאוד גם לבדוק, ולאבחן את הקשר הסיבתי , חשוב לקבוע אם בכלל קיים או יכול להתקיים קשר סיבתי על סמך העובדות.

לא כל פציעה , קשורה לשירות הצבאי , על התובע ורק על התובע להוכיח את הנסיבות , והן צריכות להיות מוזכרות , בטופס לפחות בתמצית , , והנסיבות צריכות להיות כאלו אשר יש בכוחן להוביל למסקנה כי הלקות , או הנכות נגרמה בזמן השירות הצבאי ועקב השירות הצבאי.

יחד עם זאת חשוב , שיהיה גם ניתן לאמת את הנסיבות , וכי הנסיבות אותן מתאר התובע ,יש ביכולתן להביא לפציעה ממנה סובל התובע , ומשם כך בעניין זה ,  רצוי להתייעץ לפני מילוי, הטופס עם עורך דין על מנת שהטופס, אשר קרוי , בקשה לקבלת זכות נכות חבלה ,  ימולא כמו שצריך.

טופס בקשה לקבלת זכות נכות מחלה 

תביעה לצורך בקשה לקבלת זכות נכות מחלה, היא התביעה המורכבת והקשה ביותר , אשר מוגשת לאגף השיקום במשרד הביטחון.

ראשית חשוב להבין לא כל מחלה אשר פורצת בזמן השירות הצבאי ,  קשורה לשירות הצבאי , העובדה שאדם שרת , וחלה , לא אומרת,  שהשירות הצבאי גרם ,או טרם להתהוות המחלה .

החוק  , חוק הנכים תגמולים ושיקום , דורש מהתובע , לעמוד בשני תנאים, לצורך הכרה בתביעתו ,  הראשון, שהמחלה פרצה בזמן  השירות, הצבאי

התאני השני, שהמחלה פרצה  עקב השירות הצבאי. המילה עקב השירות הצבאי ,  במחלות, היא מסובכת ומורכבת , היות וקצין התגמולים , סיבך אותה , וגם בתי המשפט סיבכו את המצב , בקובעם , את הקשר הסיבתי המשפטי , דבר אשר לא נקבע מעולם על ידי המחוקק.

עובר למילוי טופס בקשה לקבלת זכות נכות מחלה , חשוב מאוד לדעת קודם מה המחלה, ולמה המחלה הזאת קשורה דווקא לשירות הצבאי , ומה הגורם אשר יכול היה להביא לפריצת המחלה , ואת הדברים הללו חשוב לעשות עוד לפני שמגישים את התביעה.

בית המשפט העליון אמר באחרונה , כי יתכנו מצבים, בהם תובע לא יודע או לא מודע לנסיבות המדויקות , אשר הביאו לפריצת המחלה ,  ואלה מתבררות לו אחר כך . אני ממליץ אישית, לפני שמגיעים לבית המשפט העליון , להימנע מלהגיע לבית המשפט העליון , ולהקפיד על ביצוע המטלות הנדרושת שיצמצמו את הסיכוי של התובע להגיע לבית המשפט העליון .

בקיצור , ממולץ להתייעץ לפני שממלאים טופס בקשה לקבלת זכות נכות מחלה או חבלה עם עורך דין  .

בכבוד רב

עו"ד גיא בית און