טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

תצהיר בתביעה לקבלת זכות נכות חבלה 

חשוב לדעת , בדרך כלל, אין צורך בהגשת תצהיר , כאשר מוגשת תביעה לקצין התגמולים בגין , בקשה לקבלת זכות נכות חבלה , זה בעצם הכלל , שכן די שיש דו"ח פציעה, שמולא נכון וחתום נכון , ולכן אין צורך בהגשת תצהיר.

למרות הכלל ישנם מקרים, בהם קצין התגמולים מבקש לקבל תצהיר , יחד עם התביעה. המקרים הללו מתרחשים , כאשר יש , לקצין התגמולים ספק בטענותיו של התובע , או כאשר הוא מעוניין לבדוק את החלק העובדתי של התביעה בצורה מיטבית. אם המדובר בחבלה שבגינה הוגשה תביעה , ללא דו"ח פציעה , או אם עבר זמן רב בין הפציעה האירוע לבין , הגשת התביעה , קצין התגמולים בדרך כלל יבקש לקבל תצהיר.

התצהיר 

התצהיר במידה והוא נדרש , צריך להיות כתוב בצורה נכונה, וכמה שיותר מדוייקת ( אי אפשר לחפף) , אי אפשר למסור עובדות שהן לא נכונות , כי לקצין התגמולים יש יחידה של חוקרים , מחלקת בירור עובדתי , והם יאמתו את הדברים , ועל סמך חוות הדעת שלהם , ובמידה וקיים פער בין התצהיר לבין העובדות שהם מצאו , יהיה קושי בתביעה , קושי , אשר יכול לעורר הרבה מאוד בעיות, ולכן חשוב להקפיד על כמה דברים בתצהיר.

מה חשוב לציין 

במידה ומדובר בחבלה , חשוב לציין כי התובע התגייס , עם מצב בריאותי תקין. מקום שבו הייתה בעיה רפואית , גם אותה צריך לציין . חשוב לציין לדעתי את הפרופיל ואת התפקיד , ואת המטלות אשר הוטלו על התובע , בזמן השירות , כלומר אם המדובר בלוחם , חשוב להתייחס לתנאים ולעומסים בהם הוא היה צריך לעמוד , מסעות , מארבים , או כל מאמץ שהיה מוטל על התובע , חשוב ביותר לא להגזים , אף לוחם הוא לא , רמבו , וקצין התגמולים יודע ויש לו דרך לברר מה עשה כל חייל בצה"ל , לכן אל תגזימו ,ותשתדלו לדייק כמה שיותר.

נקודת הזמן אשר גרמה לאירוע 

בשלב הבא חשוב לתאר את אותה נוקדת זמן , בה חלה הפציעה , כלומר אם המדובר על פציעת ברך , קרע במניסקוס , או קריעת רצועה צולבת אחורית או קדמית רצוי מאוד לתאר את האירוע כמה שיותר במדוייק , לדוגמא , רצתי באימון גופני וסבובתי את הרגל או הברך או הקרסול  , הלכתי במסע , ונכנסתי לבור , או מעדתי מתלולית עפר , דוגמא אחרת היא פגיעות בגב , שהן מסוג הפגיעו הכי קשות , מעבר לאמירה כללית , נשאתי משקלים על גופי , צריך לציין ביום האירוע מה קרה , באותו היום היה עלי להרים, גנרטורטורים , שולחנות כיסאות , מה היה משקל הגנרטור בערך , מה משקל הכיסאות בערך , ביצעתי תנועה סיבובית ואז חשתי כאבים בגב , אפילו אם היה אירוע פרידה מקצין , והיה צורך לעשות הכנות , גם את זה חשוב לציין , וכן חשוב לציין שהתובע פנה לרופא פניתי לרופא.

סוף התצהיר 

בסוף התצהיר , צריכה להיות שורה , בה התובע ,טוען אני סובר שעקב מאמצי הגופניים , וכן עקב האירוע מיום 1.1.2045 , קיים קשר סיבתי בין מצב עמוד השדרה התחתון , שלי ובלט הדיסק שנוצר , לבין השירות הצבאי ומשום כך אבקש מקצין התגמולים להכיר בי .

מה חשוב לא לציין 

תראו , קצין התגמולים , לא ממש מעניין אותו אם הייתה לוחם , אם יצאתה למבצע צבאי, או אם הייתה מצטיין קורס , או אם קיבלת תעודה מהנשיא , או אם התגייסת עם מוטיבציה גבוה ביותר , וכל המשפחה שלך שרתה בצנחנים , לרבות הסבא , שהייתה הצנחנית הראשונה בחייל האוויר .

כל זה לא חשוב, אל תציינו סיפורים. זה מקשה מאוד על הבירור העובדתי , זה מפריע אחר כך בבירור עובדתי , וגם השופט , אשר יושב בוועדת הערעורים , גם אם הוא דוחה את התביעה , לא ממש יתעניין במידע ,  ויגיד בשורה אחת שהוא מודה לתובע על השירות שלו , גם מקום בו הוא דוחה את התביעה,  לכן תשדלו להתמקד בעובדות שאפשר לעמוד מאחוריהם.

לסיכום 

הלכה למעשה מה שאני מנסה להעביר פה, אחרי כל כך הרבה שנים של טיפול בנפגעים ששרתו בצה"ל, הוא שמלאכת כתיבת התצהיר היא מלאכת מחשבת , מעבר למה שכתבתי , יש עוד עבודה רבה מסביב , של הצלבת חומרים , על מנת למנוע מצב שבו במסמכים, כתוב דבר אחד ובתצהיר כתוב דבר אחר , או שנאמר דבר בתצהיר שהוא לא תואם את מה שכתוב במסמכים .

והכי חשוב חברה תהיו לי בריאים יברך אתכם אלוקים.