טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

ערעור על החלטת קצין התגמולים

אם קצין התגמולים קובע שאין קשר סיבתי בין מצבו הרפואי של התובע לבין השירות הצבאי, התובע רשאי לערער לבית משפט השלום, אשר יישב כוועדת ערר מכוח חוק הנכים, תגמולים ושיקום. הערעור יוגש תוך 30 יום, בצירוף חוות דעת רפואית תומכת.

הגשת חוות דעת בפני ועדת הערר

על המערער לצרף לכתב הערעור חוות דעת של מומחה רפואי. על המומחה להיות בקיא ברפואה ובמשפט ולהבין את הפער בין שני התחומים.

קבלת התיק הרפואי

על המערער להשיג את כל התיק הרפואי שעליו עיין המומחה של קצין התגמולים, בטרם יגיש את חוות דעתו של מומחה מטעמו. בלעדיו, הערעור עלול להידחות מחמת מידע חסר.

עיון סידור וסינון

לאחר קבלת התיק הרפואי, יש לעיין בו, לסדרו ולסננו מחומר רלוונטי. על עורך הדין המטפל בתיק לסנן את החומר הרלוונטי ולהקפיד שמומחה מטעם המערער יעיין בכל החומר.

דיון משפטי ומינוי מומחה

דיון משפטי מתקיים בפני בית משפט השלום, אשר יושב כוועדת ערר. במהלך דיון זה, בית המשפט רשאי להציע למנות מומחה מטעם הוועדה. מומלץ שלא להסכים למינוי זה, שכן הוא עלול לצמצם את יכולתו של עורך דינו של המערער לחקור את המומחה הרפואי.

ניהול ישיבת הוכחות

ניהול ישיבת הוכחות הינו משימה מורכבת הדורשת הכנת עדים, עיון בחומר, חקירה ולעיתים סיכומים בכתב. העדים בישיבה כוללים עדים רפואיים ועובדתיים מטעם המערער וקצין התגמולים, וכן המומחה שמונה מטעם ועדת הערר.

חקירת עדים ומומחים

עורך הדין המייצג את המערער צריך להכין את המערער ואת כל העדים העובדתיים לעדויותיהם. חקירת עדים עובדתיים מטעם המדינה היא בדרך כלל פשוטה למדי, בעוד שחקירת מומחים רפואיים עשויה להיות מורכבת יותר. יש להתמקד בחקירה בנקודות עובדתיות, רפואיות ופרשניות כדי לערער את חוות דעתו של המומחה.

סיכומים ופסק דין

לאחר השלמת החקירות, בית המשפט יוציא צו לסיכומים. חשוב להתנגד לכל בקשה לסיכומים בעל פה, שכן הם עלולים להיות הרסניים לתיק של המערער. לאחר הגשת הסיכומים, בית המשפט רשאי להוציא פסק דין על בסיס אחת משתי אפשרויות: לקבוע שהחלטת קצין הפיצויים תקינה ולאשר אותה, או לקבוע שההחלטה שגויה ולהחליפה בהחלטה אחרת.

עורך דין גיא בית און בעל 19 שנות ניסיון ופסקי דין תקדמיים , מתמחה ביצוג מערערים על החלטת קצין התגמולים צור איתי קשר בהקדם