טלפון במשרד 03-9391070
סלולר אישי 0505350239
פקס 03-6914792
14 שנות ניסיון

תביעה נגד משרד הביטחון בגין מחלת הפיברומיאליגה 

חיילים , לא מעטים , מגישים תביעה נגד משרד הביטחון , היות והם סובלים ממחלת הפיברומיאלגיה. מחלת הפיברומילגיה , הינה מחלה , קשה חסרת תסימנים אובייקטיבים , קשה מאוד לאבחון, אשר גורמת סבל , קשה ומומשך למי שלוקים בה .

התביעה נגד משרד הביטחון בגין מחלת הפיברומילגיה 

התביעה נגד משרד הביטחון , בגין מחלת הפיברומיאלגיה , היא תביעה לא פשוטה , שכן כמעט אף אחד לא יודע , מה הגורם, הטריגר שהביא , או יכול היה להביא לפריצה של מחלה זו.

כאשר באים לטעון לעניין , הקשר הסיבתי , במחלת הפיבורמילגיה , בין השירות הצבאי לבין המחלה יש לשים , לב , כי יש צורך לחפש אירוע , שהוא אירוע חריג , אשר על פי הספרות המקצועית , אירוע שיש בו כדי להביא לפריצת המחלה.

בנקודה זו אנו מצויים בצד העובדתי של הקשר הסיבתי , הצד העובדתי של הקשר הסיבתי , מחייב קודם כל ניתוח וסידור , נכון של עובדות , מתוכן יש לדלות את אותן עובדות אשר לדעת עורך הדין יש בהם כדי להביא לפריצה של המחלה , ובעצם לקשור אותה לשירות הצבאי.

מה העובדות שבעצם יש לחפש , הייתי מחלק את העובדות לשתיים, הראשונה טראומה נפשית , לאמור , מקום בו חייל עבור אירוע טראומטי , אירוע כזה יכול לעורר , אצל אותו החייל את מחלת הפיברומיאליגה , ובצורה זו אפשר לקבוע כי קיים קשר סיבתי בין השירות לאירוע הטראומטי , למחלת הפיברומיאליגה , ובעצם , משרד הביטחון  , יצטרך להכיר בתובע , כמי שנפגע מהאירוע הטראומטי , וכן כמי סובל מפיברומילגיה , חשוב לדעתי להגיש את שתי התביעות בגין האירוע הטראומטי , ובגין הפיברומיאליגה ביחד ,  במקביל , ולהימנע מלהיכנס לדיון בשאלת הנכות המוסבות כי אתם לא כל כך מהר תצאו ממנו.

מה הוא אירוע טראומטי 

אירוע טראומטי בהגדרה הוא, אירוע שבצד אחד שלו , הוא אירוע קשה חריג , עם נפגעים , אירוע שבו יש סכנה , לחיים או איום בסכנת חיים , אירוע שנובע כתוצאה מרשלנות רפואית , או מטיפול רפואי שהגוף לא יכול לעמוד בו , או כל אירוע אחר , אשר בגינו נותר חותם בנפשו של אותו חייל , עקב אותו אירוע .

לכן המסקנה היא, כי בתביעות אשר מוגשות למשרד הביטחון עקב פיברומיאליגה , יש קודם כל לחפש אירוע טראומטי , אשר לאחריו הופיעה המחלה , ולקשור ביניהם.

הגורם השני הוא אירוע יוצר סטרסט , עכשיו סטרס, היא בעצם מילה כללית , למצב שכל בני האדם נמצאים בו , בשביל שיהיה ניתן לאפיין את הסטרסט לאמוד אותו , צריך לתחום אותו מבחינת לוח זמנים , מבחינת העוצמה שלו , ומשך הסטרס.  לדוגמא , מפקד שצועק על חייל בצה"ל , זה אירוע יוצר סטרס , אבל אם המפקד צועק על החייל פעם אחת , זה חסר משמעות, אם במשך חודש, שלוש פעמים ביום, המפקד מתעמר בחייל משפיל אותו פוגע בו , זה כבר לא אירוע יוצר סטרסט , זה כבר אירוע שנחשב לאביוז , אירוע כזה שנמשך על פני יומיים שלושה ימים יש בו כדי להביא לפריצה של מחלת הפיברומיאליגה.

לדעתי חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין פיברומיאליגה

והכי חשוב שתהיו לי בריאים